Hallo aus Amerika, einige Fragen -- Hello from America, several questions

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Hallo aus Amerika, einige Fragen -- Hello from America, several questions

Zuerst möchte ich entschuldigen, wenn mein Deutsch ist schlecht zu starten. Ich bin mit Google Translate für diese, haben aber enthalten die ursprüngliche englische Version unter einhüllen, die besser für Sie arbeitet.

Ich bin aus den USA und haben einen 2012 Buick Regal GS. Falls Sie nicht mit dem Auto sind, ist es ein Insignia OPC, aber mit einem 2.0 Turbo 4-Zylinder und Frontantrieb. Der Motor hat zwar eine aggressive Melodie ab Werk mit 270-PS und eine Aftermarket-Tuner hat, dass hier auf fast 370-PS angehoben! Leider werden wir nicht bekommen, die größeren Motor hier, aber der Körper, Fahrwerk, Bremsen, Interieur, etc sind alle gleich. Ich habe tatsächlich in vollem Umfang aus dem Bergwerk Buick zurück zu Opel-Spezifikation umgewandelt. Leider hat der Aftermarket für den Buick nicht mit den Angeboten für Opel / Vauxhaul in Europa gefangen, so bin ich auf dieses Forum auf der Suche nach Informationen. Es ist ein bisschen wie ein langsamer Prozess, da ich kein Deutsch sprechen und muss Google für alles zu verwenden ;)

Meine Frage ist, über die Aussetzung. Ich habe diesen Thread (opc-club.de/forum/index.php?form=PostAdd&threadID=17572) lesen und haben eine ziemlich gute Vorstellung davon, was die meisten von euch verwenden. Ich bestellte H & R Federn von einer Firma in England unter der Teilenummer 28998-5 (erschienen als richtig für einen Insignia FWD). Hier sind meine Fragen nach dem Lesen dieses Threads:

1. Ich weiß, das OPC verwendet die elektronische Einstellung für die Aussetzung. Aber ist es mit den "HiPer" Streben an der Vorderachse? Hier ist ein Bild falls man es etwas anders nennen:

[Blocked Image: http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2011/01/Ford-RevoKnuckle-and-GM-HiPer-Strut-Explained-Article-placement.jpg]

Wenn ja, ist die regelmäßige Insignia verwenden die gleiche Front Schraubenfeder als OPC? Aus der Lektüre H & R in der Dokumentation geht hervor, dass Insignia mit Front-Achslast <1160 und der OPC-Line verwenden beide die gleichen vorne Spulen. Ist das richtig? Vielleicht habe ich den OPC-Fahrwerk, aber ich bin auch der Suche nach einer Lösung für die normalen Insignia-basierte Regals auch hier.

2. Für die Spurverbreiterungen ... Dies fühlt sich wie eine dumme Frage, aber ich denke, es kann nur eine gewisse Verwirrung bei der Übersetzung aus meiner Lektüre sein. Ich weiß, jeder ist darauf hindeutet, 30mm vorne und 40mm hinten, die pro Achse ist nicht pro Seite richtig? Am US-Websites, die sie aufzählen pro Seite und es war nicht bis ich mich bei der deutschen Version von Eibach und H & R-Websites, die ich realzied sie listen sie pro Achse gestartet. Also das würde 30mm vorne, 15mm pro Seite zu sein, richtig?

3. Jetzt, da ich zu verstehen, was für die Spurverbreiterungen, was ist mit dem Werk Nieten zu verwenden? Sie sind offenbar werde ragen aus dem Abstandhalter. Ist der OPC-Rad Taschen haben, um sie accomidate oder haben Sie, um die Fabrik Gestüt zu trimmen? Wir bekommen die gleichen 20 "-Rad hier außer der unseren völlig poliert wird, wo der OPC hat die schwarzen Einsätzen.

4. Ich bin immer noch über die Verwendung des Abstandhalter, da Sie setzen viel mehr Druck auf die Original-Gestüt sind besorgt. Es wäre viel sicherer, ersetzen Sie einfach das Rad mit einem anderen ausgeglichen. Ich sehe nicht sehr viele OPCs auf dieser Seite mit verschiedenen Rädern, obwohl es gibt viele 5x120 Räder auf dem Markt mit einem niedrigeren ausgeglichen. Wird die Spurverbreiterung wird als preiswerte Alternative zum Austausch der Räder verwendet?

5. Schließlich ist eine Frage zu dem Auspuff. Wir haben die gleichen Faszie Ausgänge für den Auspuff und das scheint hier, um die Abgas-Optionen einschränken. Mein Auspuff ist so leise, dass ich nicht einmal hören, das Auto läuft und ich möchte etwas dagegen tun. Allerdings fragt jedes Mal, wenn jemand eine Frage zu Auspuff hier scheint es, wie Sie sie zu einem früheren Werk Auspuff als Alternative zu verweisen. Ich sah Irmscher leistet einen Auspuff, aber es ist nicht für den OPC ... Ich habe nicht alles, was mit unseren verschiedenen Stoßfänger arbeiten gesehen. Gibt es keine anständigen Aftermarket-Optionen?

Vielen Dank für jede Hilfe, die Sie bieten, hoffentlich wird diese Übersetzung war nicht zu Abhilfemaßnahmen.

-------------------------

I am from the USA and have a 2012 Buick Regal GS. If you are unfamiliar with the car, it is an Insignia OPC but with a 2.0 turbo 4-cylinder and FWD. The engine does have an aggressive tune from the factory with 270-bhp and a aftermarket tuner here has raised that to almost 370-bhp! Sadly we do not get the bigger engine here, but the body, suspension, brakes, interior, etc are all the same. I have actually fully converted mine from the Buick back to Opel spec. Unfortunately, the aftermarket for the Buick has not caught up with the offerings for Opel/Vauxhaul in Europe so I am on this forum looking for information. It is a bit of a slow process since I don't speak German and need to use Google for everything ;)

My question is about the suspension. I have read this thread (opc-club.de/forum/index.php?form=PostAdd&threadID=17572) and have a fairly good understanding of what most of you are using. I ordered H&R springs from a company in england using part number 28998-5 (which appeared to be correct for a FWD Insignia). Here are my questions after reading that thread:

1. I know the OPC uses the electronic adjustment for the suspension. But does it use the "HiPer" struts on the front axle? Here is a picture incase you call it something different:

[Blocked Image: http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2011/01/Ford-RevoKnuckle-and-GM-HiPer-Strut-Explained-Article-placement.jpg]

If so, does the regular Insignia use the same front coil spring as the OPC? From reading H&R's documentation it appears that Insignia's with front axle load <1160 and the OPC-line both use the same front coils. Is that correct? I may have the OPC suspension but I am also looking for a solution for regular Insignia-based Regals here too.

2. For the wheel spacers... this feels like a stupid question, but I think it may just be some confusion with the translation from my reading. I know everyone is suggesting 30mm front and 40mm rear, that is per axle not per side correct? On US websites they list them per side and it wasn't until I started looking at the German version of Eibach and H&R's websites that I realzied they list them per axle. So that would be 30mm front, 15mm per side, correct?

3. Now that I understand what to use for the wheel spacers, what about the factory studs? They are obviously going to stick out from the spacer. Does the OPC wheel have pockets to accomidate them or do you have to trim the factory stud? We get the same 20" wheel here except ours is completely polished where the OPC has the black inserts.

4. I am still worried about using the spacer since you are putting much more strain on the original stud. It would be much safer to just replace the wheel with a different offset. I don't see very many OPCs on this site with different wheels, even though there are plenty of 5x120 wheels on the market with a lower offset. Is the wheel spacer being used as a cheap alternative to replacing the wheels?

5. Lastly, a question about the exhaust. We have the same fascia exits for the exhaust here and that seems to limit the exhaust options. My exhaust is so quiet that I can't even hear the car running and I want to do something about that. However, every time someone asks a question about exhaust on here it seems like you point them to some earlier factory exhaust as an alternative. I saw Irmscher makes an exhaust, but it is not for the OPC... I haven't seen anything that will work with our different bumper. Are there no decent aftermarket options?

Thanks for any help you can provide,
      Adam

[Blocked Image: http://www.gtxgp.com/opel/sig.jpg]
    • Hy and welcome to the forum!
      i´m sorry i can´t answer all of your questions but i might provide information to some of them:

2. For the wheel spacers... this feels like a stupid question, but I think it may just be some confusion with the translation from my reading. I know everyone is suggesting 30mm front and 40mm rear, that is per axle not per side correct? On US websites they list them per side and it wasn't until I started looking at the German version of Eibach and H&R's websites that I realzied they list them per axle. So that would be 30mm front, 15mm per side, correct?

that´s correct. they´re listet per axle

4. I am still worried about using the spacer since you are putting much more strain on the original stud. It would be much safer to just replace the wheel with a different offset. I don't see very many OPCs on this site with different wheels, even though there are plenty of 5x120 wheels on the market with a lower offset. Is the wheel spacer being used as a cheap alternative to replacing the wheels?

the problem is: there are no wheels on the market which would justify a change. i believe that the stock-wheels optically fit perfectly because they have that sportive aggressive look no other wheel reaches by now. all the alternatives are either too much custom-style or not as sportive as the original opc-wheels which leads to the use of those spacers (just my 2 cents)

5. Lastly, a question about the exhaust. We have the same fascia exits for the exhaust here and that seems to limit the exhaust options. My exhaust is so quiet that I can't even hear the car running and I want to do something about that. However, every time someone asks a question about exhaust on here it seems like you point them to some earlier factory exhaust as an alternative. I saw Irmscher makes an exhaust, but it is not for the OPC... I haven't seen anything that will work with our different bumper. Are there no decent aftermarket options?

as you drive the 2.0 engine you can´t compare the sound to the opc, which is, as you know, a V6 with totally different exhaust system that would not fit in a thousand years to the 2.0. so better look for aftermarket solutions for this one and fit them to your bodykit by re-welding the last few inches of it.
      a few examples:
      Opel Insignia 2WD 2.0Turbo Duplex Sportauspuffanlage, 825,00 € - Opel Tuning Shop
      GTG - German Tuning Group (look for youtube videos)
    • Hello,
      because of the exhoust:
      Try to get something of Mangaflow, you have the thame engine like the Saturn Ska or Pontiac Solstice, here the Opel GT:
      Look here: MagnaFlow Exhaust Products - For Trucks, Suv's, American Muscle, Diesel, & Sport Compact Vehicles
      The sound of the Opel GT ist great, maybe you can compare it.

Best wishes. :thumbup:

OPCMa
      2002-2006 Vectra B Caravan i500 / Astra G 2.0 16V Sport
      2006-2010 Signum Sport Irmscherumbau 3.0 CDTI / Astra G Cabrio 2.2 DTI Irmscher
      2009-....GT 2.0 Turbo
      2010-2011 Insi Sport 2.0 Turbo 4x4 / 2009-2011 Corsa C GSI
      2011-.... Insi OPC
      2012-.... Corsa D OPC
    • Anmerkung der Moderation: Unsachliche Beiträge entfernt / Admin's advice: Unreasonable comments deleted.

OPCMa wrote:

Hello,
      because of the exhoust:
      Try to get something of Mangaflow, you have the thame engine like the Saturn Ska or Pontiac Solstice, here the Opel GT:
      Look here: MagnaFlow Exhaust Products - For Trucks, Suv's, American Muscle, Diesel, & Sport Compact Vehicles
      The sound of the Opel GT ist great, maybe you can compare it.

Best wishes. :thumbup:

OPCMa
      The magnaflow isn't bad, but the system they are developing is for regular Regals. On the Regal GS there is a 3" exhaust from the factory, the magnaflow is only 2.5".

Die MAGNAFLOW ist nicht schlecht, aber das System sie sich entwickeln ist für die regelmäßige Regals. Auf dem Regal GS gibt es eine 3 "Auspuffanlage ab Werk ist der MAGNAFLOW nur 2.5".

I am still curious about the factory wheel studs when installing the spacers, is there room for them or do you have to trim the studs? Also, no rubbing issues when lowered with the spacers?

Ich bin immer noch neugierig auf die Fabrik Radbolzen beim Einbau der Abstandhalter, gibt es Raum für sie oder haben Sie, um die Stollen zu trimmen? Auch keine Probleme beim Reiben mit den Abstandshaltern gesenkt?

Adam

[Blocked Image: http://opel.gtxgp.com/sig.jpg]
    • Users Online 1

1 Guest